۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

روح سعید امامی! من خود سعید امامی رو می بینم

روح سعید امامی! من خود سعید امامی رو می بینم

یادتون هست توی مطلب قبلی گفتم این انتخابات خیلی مشکوک، و من دلیل اصلیشو نمی دونم، دیروز و امروز فکر کردم و خوندم، فکر کنم فهمیدم چرا این انتخابات اینقدر مشکوک!

جمهوری اسلامی از زمان قطع رابطه با آمریکا ضربات خیلی بزرگی خورده، چه در عرصه سیاسی و چه عرصه اقتصادی، از مشکلات منطقه ای بگیر تا برسی به انزوای بین المللی، اینم از جریان هسته ای که شده قوز بالا قوز!

اصولا آقای خامنه ای و دار و دسته انحصارطلب چندتا هدف رو دنبال می کنن که برای رسیدن به اون اهداف یک مجلس تک صدایی احتیاج دارند، اول می خوان مسئله هسته ای رو حل کنن، دوم ایران رو از انزوای بین المللی بکشن بیرون و چون می دونن به خاطر گندهایی که احمدی نژاد زده احتمال اقبال مردمیشون در انتخابات بعدی ریاست جمهوری خیلی پایین خواهد بود، می خوان با حل اون دوتا مشکل فشارهایی که از داخل به نظام وارد می شه رو کم کنن، تا بتونن دوباره به بلند پروازی بپردازن، اما به هیچوجه هم نمی خوان این توفیق نصیب اصلاح طلب ها یا هر گره دیگه ای بشه، چون اگه نتونن تا آخر دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد این وضعیت رو حل کنن، باید یک خداحافظی طولانی مدت با قدرت و اقبال مردمی بکنن.

این جریان هسته ای بدجوری دامان گیر مردم و حتی خود انحصارطلب ها شده، ایران شده عین گوشت قربانی، الان که بدلیل جریان هسته ای ایران تحت فشار قرار گرفته، کشورهای عربی ادعای مالکیت 3 تا جزیره رو می کنن، از بالا روسیه از سهم ایران تو دریای خزر بذل و بخشش می کنه و در داخل هم که مردم دیگه کم کم دارن به آستانه ی تحملشون می رسن، از اونطرف کشورهای دیگه با قول همکاری و کمک به ایران تو مسئله هسته ای، کلی امتیاز و منابع مردم ایران رو صاحب می شن، و بعد با خیال راحت توی شورای امنیت دستشون رو بالا می برن و به قطعنامه رای می دن.

بنابراین به فکر برقراری رابطه با آمریکا افتادن، اما می دونن بعد از سالها "مرگ بر آمریکا" گفتن، برقراری رابطه با آمریکا هزینه های خیلی بالای حیثیتی براشون داره و به هیچوجه حاضر نیستن این هزینه ها رو از اقتدار نظام و شخص خامنه ای پرداخت کنن، می خوان این هزینه رو از جیب مردم، منابع زميني و زيرزمينی پرداخت کنن و خوب همونطور که گفتم نمی خوان این توفیق حتی ذره ای نصیب اصلاح طلب ها و حتی کلیه گروههای داخل نظام بشه، چیزی که توی این انتخابات می بینیم اینه که فقط اصلاح طلب ها رد صلاحیت نشدن، حتی گروه های دیگه که در اصول با خامنه ای هم خط بودن اما به عملکرد نظام انتقاد داشتن از شرکت در انتخابات محروم شدن که خودتون مصداقشون رو می دونید.

آقای خامنه ای توی این فرصت که دولتی کاملا مطیع، همجهت و هم فکر با خودش در اختیار داره، می خواد این پیروزی رو بدست بیاره که ثابت کنه کدوم گرایش به درد کشور می خوره (یعنی گرایش موافق با خودش)، که از این رهگذر بتونه ضربه شستی به رقبا نشون بده و به صورت موازی پیروزیه گروهی که مورد نظرش هستن رو در انتخابات بعدی تضمین بکنه. حالا آقای تاجزاده روح سعید امامی رو برفراز انتخابات دیده، من خود سعید امامی رو می بینم، این دفعه تیغ سعید امامی و دارودسته اش، فقط گلوی مخالفان و دگراندیشها رو نشونه نگرفته، این دفعه شامل حال همه می شه، به جز افرادی که مطیع بلاقید هستند.

حالا سئوال اینه که این موضوع چرا بد؟

درسته که حل مشکل هسته ای و خروج ایران از انزوا به نفع کشور و مردم، اما نه به هر قیمتی، پیش بینی من اینه:

انحصار طلب ها شاید بتونن با این ردصلاحیت های گسترده اکثریت مجلس رو در دست بگیرن، اما موضوع اینکه نه مردم ایران احمق هستند و نه سیاستمدارهای کشورهای دیگه با این چیزها سرشون کلاه میره، همه می دونن چنین مجلسی چطوری به قدرت رسیده، بنابراین از برش لازم در عرصه داخلی و خارجی برخوردار نخواهد بود و تبدیل می شه به یک مجلس تو سری خور! بعدش اگر چنین مجلسی بخواد سیاست هاش رو به اجرا بگذاره، چون از پشتوانه مردمی برخواردار نیست، مجبوره از جیب خرج کنه، از جیب کی؟ معلوم مردم ایران و مجبور خواهد شد کلی امتیاز ریز و درشت به هر ننه قمری بده که مثلا بتونه مشکل هسته ای رو حل کنه.

از طرف دیگه اگه به احتمال خیلی کم بتونن با صرف کلی سرمایه ملی مشکل هسته ای رو حل کنن و از رهگذر برقراری ارتباط با آمریکا ایران را از انزوای بین المللی بکشن بیرون، اما اونوقت دیگه نمی شه با انحصارطلب ها طرف حساب شد، چون دیگه قدرت و حاکمیت رو حق مسلم، قانونی و شرعی خودشون خواهند دونست و چون از فشار خارجی رها شدن با خیال آسوده تری به سرکوب داخلی خواهند پرداخت و اون موقع است که موج جدید خفه کردن مخالفان شروع می شه، اونهم با شدت و گستردگی خیلی بیشتر، چون این دفعه دیگه خودشون رو صاحب حق می دونن.

حالا چه می شه کرد؟

اول باید با کشوندن مردم به انتخابات و فرستادن اصلاح طلب ها (اونم با تفاوت فاحش)به مجلس، اولا نشون داد که مردم به کدوم گروه گرایش دارن و با پیروزی اصلاح طلب ها از حذف و انزوای کامل اونها در انتخابات بعدی جلوگیری کرد و با استفاده از اثر اصلاح طلب ها به پشتوانه مردم، ایران را در معادلات سیاسی قویتر نشون داد، و ثابت کرد که عامل پیروزی در دیپلماسی مردم هستند نه رهبری! و از این رهگذر در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آقای خامنه ای و دیگر انحصارطلب ها رو وارد گردونه ای مثل انتخابات مجلس ششم کرد.

ثانیا با شرکت مردم و پیروز کردن اصلاح طلب ها، به مجلس شخصیت، قدرت و مشروعیت بخشیدیم، اونموقع دیگه مجبور نیستیم دهن کجی های دولتی مثل بحرین که خودش موجودیتش رو چند سال قبل از انقلاب از طریق ایران بدست آورده و الان ادعای مالکیت بخشی از ایران رو داره رو تحمل کنیم! باور کنید من نگرانم اگه همین طور پیش بره حتی احتمال چنین ننگی هم در آینده نزدیک آنچنان دور از عقل نیست. با شرکت در انتخابات و پیروز کردن اصلاح طلب ها می تونیم از این فجایع و بذل و بخشش سرمایه ملی کشور تا حد زیادی جلوگیری کنیم.

از همه دوستان به خاطر نظراتشون ممنونم، در این مقاله هم من رو از نظراتتون محروم نکنید.


۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam aghai salehi zendegi to canada ra bishtar dost dari ya iran?

ناشناس گفت...

salam aghai salehi zendegi to canada ra bishtar dost dari ya iran?

ناشناس گفت...

fekr mikoni ba vojod tanhai va dor az khanvade bodan azadai arzesh dare?

ساز مخالف گفت...

azadi? nemidunam chy begam!
shoma??