۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

اقتصاد دوران جنگ، دولت یا مردم؟

اقتصاد دوران جنگ دولت یا مردم؟

من که از دوران نخست وزیریه مهندس موسوی چیزی یادم نمیاد، تنها چیزی که می دونم اینکه پدرم دوران رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد رو با دوران جنگ یا به عبارتی نخست وزیریه مهندس موسوی مقایسه می کرد و می گفت اون دوره با اینکه جنگ بود وضعیت معیشت از الان (با توجه به جنگ) بهتر بود! الان که آقای مهندس موسوی بعد از سال ها سکوت کاندیدا شده و مصاحبه و سخنرانی می کنند، فرصتی برام پیش اومد که با ایشون و تفکراتشون آشنا بشم! از اولین مصاحبه ی میرحسین تا به امروز من از ایشون هیچ برنامه ای برای اصلاح وضعیت کشور ندیدم، ایشون حتی هیچ هدفی هم مشخص نکردند که می خوان به چی برسن! حرف های ایشون بیشتر یک سری کلی گویی های شعار مابانه اس، که همیشه منو به یاد احمدی نژاد می اندازه! واقعاً دوستان صحبتهای این آقا رو مرور کنید، به جز انتقاد از دولت احمدی نژاد ایشون هیچ چیزِ دیگه ای ارائه نکردند! من توی این مدت واقعاً شک کردم که عامل اون وضعیت مناسب در اون زمان آیا دولت ایشون بوده یا جنگ؟؟؟ این موضوع مهمیه! اگه ما ایرانیها خودمون رو بشناسیم جواب این سئوال مشخص می شه.

با بررسی صحبتهای آقای موسوی دیگه تقریباً مطمئن شدم که ایشون اصلاً برنامه ای نداره و حتی اون موقع هم که نخست وزیر بوده بعید می دونم داشتن! تنها عامل عدم فروپاشیه ایران در دوران جنگ، خود جنگ بوده، نه دولت! می گید چرا؟

جوابش در فرهنگ ما ایرانیها نهفته اس! مثلاً ما خیلی هامون با نظام جمهوری اسلامی مخالفیم، اما اگه آمریکا بخواد حمله کنه به ایران که فقط نظام ایران رو عوض کنه و یک نظام دموکراتیک با کمک مردم بسازه، من مطمئنم که مخالفین نظام بیشتر از موافقین نظام واسه ی این مملکت خون می دن! یکیشون خود من!

در زمان جنگ ایران و عراق هم همین اتفاق افتاد، دلیل اون وضعیت اقتصادی فقط و فقط اتحاد مردم بود، به نظر من این آقای موسوی با این سخنرانی هاش تا الان به خیلی ها ثابت کرده که اصلاً آدم اهل برنامه ریزی نیست، دلیل موفقیت دولتشم این بود که ایرانیها اون موقع به خاطر شرایط جنگ همه ی اختلافاتشون رو کنار گذاشتن و تمام خط بندی ها رنگ خودشون رو باختن و دیگه جناح بندی های امروز بی معنی شد... و همه و همه دست به دست هم دادن که کشور از اون وضعیت سربلند بیرون بیاد. مطمئنم اگه شما هم درست به موضوع فکر کنید به همین نتیجه می رسید. حالا چرا من باید با این توهم از ایشون حمایت کنم؟ که از احمدی نژاد خلاص بشم؟؟؟

ناگفته نماند هدف من از این حرف ها رای جمع کردن واسه ی احمدی نژاد یا کم کردن رای موسوی نیست! اما این چند روز اخیر که صحبت های موسوی رو مرور می کنم و با صحبت های احمدی نژاد در سال 84 مقایسه می کنم، می بینم عین احمدی نژاد داره حرف می زنه! برنامه ای هم که تا الان ارائه نداده! می ترسم از چاله در بیاییم بیفتیم توی چاه! هر دوی این آقایون بی برنامه هستن، دقیقاً مثله همدیگه! اما احمدی نژاد حداقل یک مزیت داره اونم شجاعتشه! والا! اون موقع که موسوی نخست وزیر و خامنه ای رئیس جمهور بود، خامنه ای یک پِخ به موسوی کرد، موسوی رفت استعفا داد بعدشم 20 سال رفت توی لونش و بیرون نیومد، حتی یکبارم درباره ی مملکت اظهار نظر نکرد! وای به الان که خامنه ای رهبر شده و مخالفت باهاش مثله مخالفت با خداس! می ترسم اگه این دفعه اختلافی بینشون پیش بیاد، این بنده خدا مهندس موسوی بره خودکشی کنه! حالا واقعا نمی خوام وارد بحث قتل زندانیان سیاسی سال 67 بشم و از نقش دولت موسوی توی اون قتل ها بگم! که امروز آقای موسوی با وقاحت تمام توپ رو می اندازند توی زمین قوه قضائیه! خدا رو شکر آقای منتظری تصویر ده ها مدرک از نقش اصلی و بسیار مهم وزارت اطلاعات آقای موسوی در قتل های اون سال رو در وبسایتشون منتشر کردن، که علاقه مندان می تونن برن اون مدارک رو با چشم های خودشون ببینند! و این سئوال رو از خودشون (و نه از آقای موسوی، چون ایشون جوابی ندارن) بپرسن، که کسی که دولتش عامل و ناظر مستقیم قتل نزدیک به چهار هزار نفر ایرانی که به جرم های سیاسی در زندان بودند بوده و هیچ دفاعی از حقوق این ایرانیان نکرده و امروز بعد از 20 سال حتی حاضز به یک عذرخواهیه خشک و خالی هم نیست و تقصیر رو گردن دیگری می اندازه!! چطور ممکنه این بار بیاد و پاسدار حقوق ایرانیان باشه!

دوستان موسوی تا امروز نه برنامه ای داشته و نه تیم درستو حسابی تونسته دور خودش جمع کنه! تنها کسی هم که ازش حمایت کرده خاتمی و یک تعداد محدودی از طرفدارانش و بقیه اش هم که مردمی هستن که خاطره ی دوران جنگ رو دارن! من نمی دونم چرا اکثر ما چون خاتمی از موسوی حمایت کرده، ما هم ازش حمایت می کنیم!! نزدیکترین دوستان و اطرافیان خاتمی هم حاضر نشدند از موسوی حمایت کنند!!آخه چرا؟ بابا تمام آدم حسابی های دولت هاشمی و خاتمی دارن از کروبی حمایت می کنن! حتماً یک دلیلی داره!!

کروبی هم شجاعت داره، هم برنامه که تا حالا در چند زمینه بیانیه صادر کرده، برنامه هاشو گفته و اهدافش رو مشخص کرده، و در آخر و مهمتر از همه تیم بسیار قدرتمندی دور خودش جمع کرده! موسوی به جز خاتمی کی رو داره؟؟

خلاصه می کنم حرفهم رو، دوستان اکثر ماها کسانی هستیم که دوره ی قبل انتخابات رو تحریم کردیم و الان فهمیدیم که اینکار اشتباه! و می خواهیم رای بدیم! حداقل الان که می خواهیم رای بدیم بیایید انتخاب درست بکنیم، کاری نکنیم که از چاله در بیاییم و بیفتیم توی چاه! خداییش برید صحبت های این مدت موسوی رو با صحبت های احمدی نژاد در سال 84 مقایسه کنید! عین هم حرف می زنند! بیایید انتخاب درست بکنیم! ما که می خواهیم این وضعیت رو تغییر بدیم، حداقل تغییرِ درست بدیم.

۲ نظر:

ساز مخالف گفت...

جالبه

ساز مخالف گفت...

ممنون دوست عزیز، من این ویدئو رو دیدم! مثله اینکه پسر یکی از پاسدارها توسط یک بسیجی کشته شده! که البته ناگفته نماند، این ویدئو مال چندین سالِ قبله. موفق باشید