۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

خامنه ای موسوی و کروبی رو با طلحه و زبیر مقایسه و خود را با علی (ع)

در نماز جمعه ی امروز لحظاتی پیش خامنه ای خود رو با امیرالمومنین علی (ع) مقایسه کرد و موسوی و کروبی را با طلحه و زبیر. خامنه ای با اشاره به برخورد علی با طلحه و زبیر، یعنی جنگ با آنها رو که دست به شمشیر برده بودند رو با با مقابله ی خودش در کشتار مردم آزادی طلب ایران و برخورد با جنبش سبز مقایسه کرد.
خامنه ای با ذکر این مطلب که ملاک حال امروز افراد است، نه گذشته ی آنها. با استفاده از مثال طلحه و زبیر که از صحابه ی پیامبر بودند و بعد ها در زمان خلافت علی (ع) به مقابله ی مسلحانه با علی (ع) پرداختند، به توضیح رفتار وحشیانه ی خود با جنبش سبز پرداخت. خامنه ای با آن مثال این موضوع رو تبیین کرد که درست است موسوی و کروبی از یاران سابق خمینی(قیاس با پیامبر) بوده اند، اما امروز بر علیه من (مقایسه ی خودش با علی) به مقابله برخاسته اند و من (خامنه ای) همچون علی (ع) به جنگ با آنها پرداختم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خامنه ای مثال طلحه و زبیر را درست نیاورد. درستش چنین است:
عثمان در بازی حیله گرانه ی عبدالرحمان عوف به خلافت رسید (درست مثل ولی شدن خامنه ای در خبرگان توسط رفسنجانی). پس از چندی عبدالرحمان عوف از رفتارهای خودمحورانه ی عثمان رنجید. به دنبال آن طلحه و زبیر از عثمان رنجیدند. علی هم از پیش رنجیده بود. عبدالرحمان عوف گفت من از این که عثمان را خلیفه کردم پشیمان هستم شما باید او را برکنار کنید. عبدالرحمان چندان از عثمان رنجید که وقتی بر بستر مرگ افتاد وصیت کرد که عثمان نباید بر او نماز جنازه بخواند. طلحه و زبیر و علی هم مردم را برضد عثمان تحریک کردند تا عثمان کشته شد.
مثالی که خامنه ای درباره طلحه و زبیر زد درست بود ولی می بایست که خودش را هم به جای عثمان می گذاشت نه جای علی. زیرا وضع او با رفسنجانی و کروبی و موسوی و خاتمی به درستی مثل وضعیت عثمان با عبدالرحمان عوف و طلحه و زبیر و علی است.