۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

یک سئوال ساده: چرا باید اسم خدای اسلام (الله) و بزرگترین بت کعبه (الله)، یکی باشند؟


یک سئوال ساده: چرا باید اسم خدای اسلام (الله) و بزرگترین بت کعبه (الله)، یکی باشند؟


همه ی ما ایرانی ها تاریخ اسلام رو در کتاب های دینی ایران می خونیم، همه ی ما می دونیم پدر محمد (ص) عبدالله و مادرش آمنه بود. اما هیچکس نمی پرسه که قبل از محمد (ص) اسلام نبوده، پس چرا نام پدر محمد (ص) عبدالله (بنده ی الله) بوده؟؟؟ جوابه این سئوال چیست؟

جواب خیلی ساده است که با یک سرچِ کوچیک در گوگل یا جستجو در هر کتابخانه ای در دنیا که کوچکترین کتابی در مورد تاریخ اسلام داره قابله دسترسیه و البته جواب اینه: همونطور که همه ی ما می دونیم قبل از اسلام، اعراب بت پرست بودند و صد البته کعبه بتکده بوده و جالبتر از همه اینه که بزرگترین بتِ کعبه اسمش "الله" بوده.

حالا سئوال من اینه: چرا باید خدای اسلام، با بزرگترین بتِ کعبه همنام باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا باید کعبه بیت الله نام بگیره؟؟! چون از لحاظ فیزیکی بیت الله بوده،(الله بتی است در کعبه)!!! این یعنی بت پرستی! یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام یا الله اسلام، به این احتمال فکر نکردند که ممکن است، افرادی مثل من این سئوال رو بکنند؟یا شایدم اشکالی نداشته؟؟

"الله اکبر" یعنی چی؟ "الله" بزرگتر یا بزرگترین است؟ اگه تاریخ رو مرور کنیم، بیش از 300 بت در کعبه بوده، پس با دونستن اینکه "الله" نام بتی است در کعبه، "الله اکبر" یعنی چی؟ شاید یعنی: "الله" از 300 تا بت دیگه بزرگتره؟ شاید کل بحث سرِِ برتریه یک بت بوده؟؟ بازم یادتون باشه اسمه پدر پیامبر "عبدالله" بود و لطفا یک تحقیق کوچیک بکنید، هدف من فقط حقیقت یابی است

جواب این سئوالات رو به دوستان غیرمتعصب و حقیقت طلب می سپارم، امیدوارم توضیحات احتمالی رو با همه ی ما قسمت کنند.

۷ نظر:

کاکتوس گفت...

البته من هیچ تعصبی ندارم، ولی در همون کتب تاریخی و دینی گفته می شه خاندان پیامبر چون از نسل اسمائیل بودن، موحد بودن و الله هم قاعدتا باید خدای ابراهیم و اسمائیل باشه. ولی کلا بار اولی بود می شندیدم الله اسم بتی در کهبه بوده.

راستی من لینکت کردم!

anita گفت...

سلام با حرفات موافقم ولی به نظرم اسم اونقدر ها هم بین اون همه مشکلات اسلام مهم نیست.خب میتونیم بگیم که بیشتر مردم وقتی چیز جدیدی رو می بینن از اسم قبلی که به اون چیز شباهت داشته استفاده میکردن.خب اگه بیامبر میومده میگفته خدایا هر اسم جدیده دیگه عربا نمیفهمیدن.اتفاقا به نظرم بهترین کارو کرده.اومده چیز جدیدی رو که بهتر از چیز قبلی{بت}بوده با مفهومی جدیدتر جایگزین چیز قبلی کرده واون قدر قدرت داشته که بت الله رو با اون همه بزرگیش از بین ببره و بجاش جایگزین دیگه ای کرده.در ضمن میدونیم که زبان تو زمان قدیم این همه گستردگی رو نداشته وشاید فقط الله معنی خدارو میداده.اگه اینو قبول نداشته باشی بس باید قرآنو قبول نکنی چون تو قرآن هم از کلماتی استفاده شده که هر کدوم یه معنی دارن.در مورد اسم عبد الله هم فکر میکنم که بدر و مادرش بتو قبول داشتن یعنی تا جایی که من میدونم خودش هم تا بیامبر قبول داششته بس اسمش مشکلی نداره شاید هم بعد از بیامبر لقب عبد الله رو بهش دادن که این امکان قوی تره.من با کل ادیان وخدا مشکل دارم ومشکلاتم هم فقط سر موضوع کوچیکی مثل اسم نیست!!!
یه انتقاد:کاش قسمت نظر سنجیت رو کاملا باز میذاشتی.اگه باحرفای بالاییم مخالفی بهanita.np70@gmail.com ایمیل بزن.

سعید گفت...

شاهدتان کیست؟
و طبق کدام سند معتبر می گویید که بتی به نام الله وجود داشته؟

Unknown گفت...

دوست عزیز. برای سوال شما یک جواب منطقی وجود دارد. و آن اینکه از دیر باز یعنی زمانی که کسی در مکه زندگی نمیکرده و ابراهیم ساره و فرزندش اسمائیل رو اونجا میبره پرستش الله آنجا شروع میشه اما به مرور زمان و فتنه گری شیطان و بندگانش بتها به خانه کعبه اضافه شدو برای اینکه مردم آن زمان متقاعد در پرستش آنها بکنندالله را نیز بتی معرفی مردند. دقیقا همان کاری مه سامری در غیاب انجام داد وگوساله ای ساخت که مردم آن را بپرستند. در کل نام الله از ابتدای بنای کعبه در آن وجود داشته و خود این مسئله که بتی به نام الله در آن وجود داشته ای مسئلهه رو ثابت مبکنه اما این بتهای دیگری هم بوده نتیجه ی کجروی مردم در دین در طول تاریخه. همون چیزی نهالانم شاهد هستیم.

ناشناس گفت...

خوب اگه موحد بودن اسلام دین تازه نمی شد که هیچ کس ندونه چیه!بالاخره 1 نفر دیگه غیر پدر پیامبرم باید موحد می بود جالبه بدونید عبد المطلب !!!چرا اسمش عبدالمطلبه!؟؟چون بتی که می پرستیده اسمش این بوده مطلب.

Montazer گفت...

ایول آقا مهدی، واقعا جواب دندون شکنی دادی!

ساز مخالف گفت...

عدم پاسخ من به معنای تایید نظرات داده شده نیست، انتشار نظرات در جهت مهیا کردن فضای یک بحث آزاد است.
دوستان باید توجه کنند که نیاز دارند مطالعات تاریخیشون رو ارتقاء بدهند. تنها جایی که ادعایی در جهت حضور ابراهیم، همسرش و پسرش در منظقه ی مکه ی کنونی مطرح کرده کتاب قرآنِ! که این ادعا قابل اعتماد نیست، از آن جهت که هدف قرآن اتصال محمد به خاندان ابراهیمِ و برای همین باید به نحوی این ارتباط رو ایجاد کنه، که اون رو با این داستان که ابراهیم آنجا بوده و کعبه رو بازسازی کرده بوجود آورده.
دوستان باید مدنظر داشته باشند که ابراهیم پیامبر قوم بنی اسرائیل است و نه فقط ابراهیم، که تمام داستان های مربوط به پیامبران مطرح شده در قرآن و یا از زبان پیامبر اسلام برگرفته از تاریخ قوم بنی اسرائیل است.
در هیچ کجای تاریخ دنیا و قوم یهود (که منبع قسمت عمده ی قرآن است) هیچ مدرک و یا حتی کوچکترین اشاره ای به حضور ابراهیم در منطقه ی عربستان مطرح نشده.
در آخر می خواهم به دوستان اهل تحقیق که دنبال حقیقت هستند نکته ای رو بگم، اونم اینه که بیان شدن داستانی در قرآن به معنای حقیقت داشتن آن داستان نیست! دوستان باید تعصب رو کنار گذاشته و از دیدِ منطق به مسائل نگاه کنند، تا به حقایق دسترسی پیدا کنند.

موفق باشید